Och folk brukar ha råttor på vinden, inte vi!

Okej, det det här måste ni höra! Helt otroligt haha jag går direkt på sak, pappa hittade en kattunge på vinden förrut! Japp, en liten lurivg sak vit och röd. Vi, eller ja pappa, hörde något på vinden så han gick upp och så plötsligt hoppade den fram och satt på hans fot, haha det är sant! Den satt där och jamade och tittade på han med stora ögon så tog han ner den och jag höll i den och där smällte mitt hjärta. Så otroligt gullig, och kanske 5, max 6, veckor gammal. Hon måste ha födds där uppe? Pappa gick iallafall upp och letade efter fler eller en möjlig mamma men det var helt tomt. Jag och mamma var övertygade om att det var ett tecken, jag menar, kunde hon ha kommit ett bättre tillfälle?! Nåja, granne(mammas bästa vännina) kom över och tittade och blev förälskad, hehe hon meddelade även att det var en liten hona. Hihi... Nåja, vad skulle vi nu göra? Kan ju inte lägga upp henne där igen helt själv så vi sa att hon får väl stanna så får vi åka till veterinären och köpa mjölkersättning och så imorgon... Men sen så ringde hon grannen igen och berättade om några vars katt hade försvunnit iväg för några veckor sedan när hon började närma sig födelsedags. Alltså, hon hade kattbebisar i magen och hade gått iväg och gömnt sig för att föda dem... på våran vind!
Nåja, pappa och jag traskade ner dit, ringde på och frågade ifall de saknade en mammakatt eller ungar... och de saknade kanske ungar! Haha, nämligen så att hon hade kommit med två stycken idag och lämnat tillbaka på deras balkong. Nu ska jag inte göra en kort historia längre än nödvändigt men det var deras iallafall fast de lovade att jag skulle få tillbaka henne så fort hon klarar sig utan mammamjölk:D:D:D

Hon somnade på min axel ett tag, jag är förälskad! Här är en bild jag tog direkt ifall kärleken skulle bli kortvarig haha.

Kan ni förstå att hitta en sån här på vinden en dag? Det lustiga är att hon var inte ett dugg skygg, tvärtom, jättegosig är hon! Och somnade på min axel till och med... Men vi tror de kan vara så att eftersom de växt upp på våran vind precis över ett rum pappa har som kontor som vi ofta är i allihopa så har de ju hört oss prata ganska mycket, så de är vana vid oss så... men galet ändå, jättegosig verkligen! OCH DE LOVADE ATT JAG SKULLE FÅ TILLBAKA HENNE SÅ FORT HON VAR REDO:D:D:D:D Aaah hihi bra start på lovet.

 

Puss och ha en bra kväll! :D


Kommentarer
Postat av: Leia ♥ - det lilla extra

Så söt! Vems är det`?

2009-10-27 @ 13:35:55
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Leia ♥ - det lilla extra

Okej. Vilken tur! Skulle också vilja ha en liten misse,. =)

2009-10-27 @ 16:25:24
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Jennifer ღ

fin blogg! :)

kram

2009-10-27 @ 20:04:49
URL: http://jeffelina.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Nej men åh, vilken underbar sötnos! Vilket hjältedåd av dig och din pappa också. ;D



Så himla kul att du ska få tillbaka den sen!

2009-10-28 @ 16:17:02
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Anonym

åå åvad söt

2009-11-01 @ 16:17:40
URL: http://stocklyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0