Inte bra hörrni!





Den här kategorin hade jag nästan glömt bort! Inte bra, inte bra.
Men nu är det dags igen, saker som gör mig upprörd, som jag vill ge mitt "Evil eye" till, blänga lite på och berätta hur fel det är. Så nu till en sak jag länge tänkt på, funderat hur sjutton det går ihop sig.


HANDIKAPPTOALETTER
Som den tjej med liten blåsa jag är så händer det ofta att man tvingas använda offentliga, mindre fräscha toaletter. Till och från hamnar man på en så kallad "handikapptoalett", ni vet med en figur i rullstol på dörren.
De ska tydligen vara anpassade för personer med ett större eller mindre handikapp, även de har sina behov! Och då kan man tycka att saker ska vara lättanvändliga och både varmt och kallt vatten ska finnas, och ja ni vet allt för att kunna känna sig eh... färdig.
Nu till saken som gör mig upprörd.
Jag är en fullt frisk och hyffsat normal människa som är 170 lång. När jag hamnar på dessa toaletter stöter jag oftast, om inte alltid, på samma problam. Vart i hela stugan är pappret?! UTOM RÄCKHÅLL HAHA DIN JÄVEL RES PÅ DIG ! När jag upptäcker hållaren så funderar jag på hur de tänkt. För jag måste sträcka mig och anstränga mig för att få tag i lite papper utan att resa mig upp, hur ska det gå för de stackarna som har ett hinder av något slag?! Eller lite kortare armar än mig? Nej, ikväll så ägnar jag mina tankar åt er som inte kan välja att gå på de klaustrofobi-framkallande "vanliga" små toaletterna med papper inom räckhåll.

Om jag någonsin blir en person som påverkar samhället så lovar jag att försöka ta itu med den här frågan!
Nu säger jag tack för mig och ber er eventuella läsare att tänka på detta problem nästa gång ni besöker en offentlig handikapptoalett!

Puss/ Jeen



 

Kommentarer
Postat av: Alex

Med tanke på min brist av armar så älskar

jag det här inlägget! (fråga mig inte hur jag skrev det här)

2009-08-17 @ 01:48:48
URL: http://replokalen.com
Postat av: MissCM

jag har också tänkt på det där! idiotiskt är det!

2009-08-17 @ 02:31:32
URL: http://misscm.blogg.se/
Postat av: Linda Q

Fin header =)

2009-08-17 @ 09:40:02
URL: http://lindaq.se
Postat av: Frida

Jag håller med dig, jenny! det är idiotiskt, om inte vi som inte är handikappade når hur ska de kunna göra det då?:O

Jag har också tänkt på det, hoppas att samhället också reagerar:)

2009-08-17 @ 22:47:47
Postat av: MissCM

sv: ja men precis!



åh, tack så mycket! du har en fin blogg du med! :)

2009-08-18 @ 01:03:15
URL: http://misscm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0