Junicorn

Filmen "Gone in 60 secondds" gick på tv tidigare ikväll, hade inte sett den innan så mitt betyg blir sevärd hehe.
Gick ovh la mig för en timme sen, har vridit och vänt och slumrat till för att bli klarvaken igen. Sen var det som att Nicolas Cage viskade i mitt öra "unicorn" och då kom äntligen mina undermedvetna tankar på rätt spår och upp till ytan! En replik i filmen satte igång dem " Elenore is his Unicorn, impossible to catch" (ska inte säga att jag minns den ordagrant, men nästan).

She is his unicorn, impossible to catch.

Det var det. Sättet de sa det, som om att det är inget tvivel om saken, Enhörningar finns, man vet att de finns! De går bara inte att fånga. Nu pratade de om en bil huvudrollen i fråga hade försökt att stjäla flera gånger om men varenda försök gick fel. Han var världens bästa biltjuv och klarade ALLT utom den bilen, den modellen, den som kallades Elenore.

Nu är det svårt att förklara mina tankegångar men det slog mig att ha en religion man tror på, det är nog som att tro på enhörningar (och andra sagoväsen). Man vet att det finns där, man kan bara inte bevisa det, och tycker man själv att man har bra och trovärdiga bevis så är det iallafall inte lätt att övertyga andra om det. För mig är det inget snack om saken, hehe kalla mig barnslig eller konstig men jag har alltid, och fortfarande nu, trott på sådant majoriteten kallar övernaturligt, spöken, sagor, fantasier och ja ni förstår min poäng va? Hmm...
Vad jag nog vill säga med detta nattinnlägg är nog att om du har en tro, en religion, du tror starkt och DU vet att det är äkta, det finns där och hjälper dig när det verkligen gäller men hur gärna du än vill och försöker så hittar du inga bevis som är mer trovärdiga än dem för mina enhörningar. Jag tror på dig att det du tror på är äkta, och jag vet att det jag tror på är också äkta även om det många gånger framstår bara existera i sagor... Bibeln innehåller också en typ av sagor.
Okej, nu har jag nog fått ner de mesta av vad jag tänkt på nu. Haha jag orkar inte läsa igenom det här så jag publicerar, hoppas texten är något sånär sammanhängande.

Puss och God natt!
Junicorn

(om någo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0