Lucia

"Enligt den gamla bondepraktikan sägs det att det väder det är på Lucia kan man förvänta sig ha på Julafton."

HÄRLIGT! Det snöar är vitt och vackert och jag är gladgladglad!
Har nyss varit ute hos min kanin och julstädat haha. Tömde hela "huset" och la in nytt av allt. Annars brukar jag bara ta bort den skitiga spånen och spara de rena men nu öste jag ut alltihopa. Haha hon såg lite fundersam ut ner de var helt tomt därinne. Och fet har hon blivit haha har inte tänkt på det tidigare brukar oftast vara mörkt när jag går ut till henne så ser inte så bra då. Klapar och pratar lite bara men nu jäklar i ljuset, "fetto superstar, that is what we are nananana" Nej skojja så ska jag inte sjunga haha. Vaknade på strålande humör iallafall.
Igår tog jag mig i kragen och åkte in till stan med Karin och Frida och julshoppade. Är klar med julklapparna till Mamma, Pappa och Julia nu... har alltså "bara" julspelet vi alltid spelar med familjen på 19, present åt systrami, julklappar åt karin och frida plus eventuellt fler. Puh... hittade jättefina skor jag ville köpa men har absolut ingen använding alls av dem så får svälja den drömmen den här månaden haha.

Igår på morgonen så var det öppet hus i Vammarskolan, där jag gick på högstadiet och min syster går nu, det är det alltid på lördagen vid lucia och då börjar det med ett jättejättefint luciatåg av kören. Kommer sakna det som sjutton! Har vart där 6 år i rad nu buhu... får smita in nästa år ändå:)
Iallafall, Lucia är nog den mest känslosamma tiden på hela året haha. Älskar den här högtiden, verkligen. Sångerna ger mig gåshud och allt ljus och jag tycker hela världen är vacker! Lucia fyller mig till breden med värme! Och extra mycket saknad till dem som redan är saknade förstårs.
Det finaste och speciella med Lucia tåget på vammar är nog iallafall att varje år så sjunger de låten "Beatrice" och alla nior får sjunga upp för körledarna och sedan väljer dom de två absolut bästa. De får sedan sjunga varsin vers solo. Och det är alltid sjukt vackert, i år sjöng Felicia, Julias bästa kompis. Och vid alla barrande granar vad vackert hon sjöng! Hon är liiiiten och tunn och söt och världens röst fy sjutton vad imponerad och jag tror varenda snubbe i publiken fick gåshud då, inte bara jag haha. Det är fint:)

Nu funderar jag på att gå och slå in julklappar... Making christmas nanana..



Tyvärr finns ingen bra beatricevariant på youtube så ni får drömma lite haha.

(skrev innlägget för en timme sen men glömde publicera, nu har jag duschat med höhö)

Kommentarer
Postat av: - Alexandra!

I såna fall får jag regn på julafton. :(



Luciasångerna som låter lite mer nedstämda, och inte så glada, dem kan jag reagera känslomässigt på.



sv: Det är helt okej gott med knäck. :)

2009-12-13 @ 18:09:08
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0