Ronja Rövardotter

Ronja Rövardotter.
Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga, att säga det är en av mina favoritsagor/filmer känns fel, för det säger jag om ganska så mycket och Ronja är inte som det andra! När jag hör den här låten så... Så... jag blir helt ordlös haha. Jag tänker tillbaks på när jag var liten, tänker på skogen, tänker på hur skulle det vara om vi levde sådär, vi allihopa? Jag gör det gärna, men inte ensam, nej ensam vill ingen vara.
Det som fick mig att tänka på Ronja Rövardotter var ett medelande jag fick igår om att på torsdag(imorgon!) ska de ha en tema Astrid Lindgren-dag ute på fyrudden, i Gryt(?). De hade det för två år sedan med och då var jag Ronja och Karin var Birk... Nu när det var dags igen hörde de av sig och ville ha vår hjälp igen! Åh, vad glad jag blev, jag älskar att spela någon annan ibland och Ronja, haha ja hon är en härlig karaktär.
En grej till! Jag är otroligt inspirerad till att börja skriva sagor igen så bli inte rädda om det dyker upp utdrag ur något jag skrivit för länge sen längre fram i den här bloggen.


 



Kommentarer
Postat av: gästbloggaren Ida

åååhhh.. va söt du är... men jag är nog lika hängiven bloggen som Julia är.. :)



och jag ÄLSKAR ronja... det är den bästa av astrids sagor... vet du vad den kostar att köpa? JÄTTE MYCKET.. alla astrids filmer kostar mer än en vanlig DVD/bluray. men jag SKA köpa dom så snart lönen trillar in... just nu har du ökat suget också!

2009-07-08 @ 15:43:06
URL: http://thetwilights.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0