hah!

Jag har (haha) tänkt.
Det började för några dagar sedan men tanken försvann rätt snabbt då men idag när jag somnade framför history channel på tv:n så kom jag på det igen, eller ja, jag såg på ett program en liten stund innan jag faktiskt somnade men det spelar ingen roll. Tillbaks till ämnet.
"Kärt barn har många namn" sägs det men det måste jag faktiskt ifrågasätta vad som menas med. Menas det precis som det sägs? Är det kanske så att bara vissa, bra får massa namn?
"Kärt barn har många namn"
Djävulen, satan, hin håle, lucifer, diabolo, hades, det är alltihopa nåra få namn jag kan räkna upp såhär om någon skulle fråga. Namnet på "den onda", han med makt över ondskan(eller vem säger att det är en man?) Och min fråga är, hur kärt barn är han egentligen, den som sägs styra allt det onda? Nej, härmed tänker jag ta död på myten "kärt barn har många namn".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0