tigerhjärta

Jag tror jag gick i åttan, möjligtvis i sjuan när jag läste boken Tigerhjärta. Den berörde mig på något sätt, jag vet inte hur för egentligen är boken mest konstigt och egentligen inte ens speciellt bra som bok. Ingen vanlig historia/berättelse man förväntar sig hitta i en bok. Men på något vis satte den igång mina tankar. En fråga boken hela tiden tar upp (av en anledning jag inte förstod eller inte minns) är "Vad är ett tigerhjärta?"
Den frågan har följt med mig många gånger, och ibland vid tillfällen jag minst förväntar mig det så dyker den frågan upp i mitt huvud och i någon millisekund håller jag svaret inom mig sedan flyter det iväg som en dröm när man vaknar och inte kan hålla fast i alla tankar man har, de vill bara springa iväg åt tusen håll som flyende...zebror?
Zebror är randiga, tigrar är randiga.
Under andra världskriget hade Sverige en blå/gul randig tiger som symbol för att vi var tysta. Tigande. Hemlighetsfulla. Höll oss för oss själva utan att blanda oss i vad de andra syslade med för mycket.
Kanske har vi en del av svaret på frågan där?
Vad vet jag. Jag är ju bara en ung tjej ute på landet som låter fantasin spela mig spratt.
Eller?

Kommentarer
Postat av: J

Svar: Du har skrivit två nästan likadana kommentarer, vill du ha med båda? Annars tar jag bort en om du vill xD



Älskar din header! ;D

2009-06-09 @ 00:11:43
URL: http://thetwilights.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag tror att du kan ha kommit mycket nära sanningen där :o svenskar är väldigt mycket så :o

2009-06-09 @ 18:59:11
Postat av: Jeen

Jo, alltså "svenskar är så" det är sant det där med att de hade en tiger som symbol för det jag beskrev. Kolla gamla filmer eller dokumentärer;)

2009-06-09 @ 22:05:00
URL: http://jendc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0