Tummen upp för barnprogram!

Jag tänkte på en sak, haha no shit tänker väl ni nu, ni som känner mig och säkert ni andra med. De flesta vet att jag tänker rätt mycket haha men det gör väl inget. Nåja, nu till saken jag tänkte på.
Igår när jag kom hem från brännbollen och var trött och seg så la jag mig i soffan och skulle se på tv en stund tänkte jag. Zappade runt lite och såg att top model snart började på trean, jaha jaja det är ju underhållande iallafall att se hur de går in för det där med att bli bästa modellen men det jag tycker bäst om är att kolla på bilderna de tar på dem, jag älskar att kolla på modellbilder ibland. Man kan se så mycket, vissa fotografer är riktigt duktiga och vissa modeller kan vissa långa historier genom en enda bild. Lite fascinerande när man tänker det på det sättet eller hur? Det var en halvtimme kvar till det skulle börja så jag kollade infon och skrattade till när jag upptäckte att "stallkompisar" gick på barnkanalen. Åh, jag minns sommaren mellan åttan och nian när jag hade lunginflamation och var riktigt dålig. Jag och Therese kollade igenom O.C säsong 1 och säsong 2 på mindre än två veckor och jag och julia kollade igenom hela stallkompisar serien. Man kanske kan tänka "shit, stackare att ligga inne och ha lunginflamatation en sommar! Snacka om att ha tråkigt om man kollar på sånt då" Jo tänk så ni, men faktiskt så är "stallkompisar" ganska underhållande, haha enkel humor, enklare problem med barn som löser det och det ger mig hopp om mänskligheten när man ser sådana där barnbrogram som är så simpla och enkla och där det ordnar sig. Det borde barnen ha som förebilder! Japp. Well, när det programmet var slut så gick ett annat igång direkt som handlade om ungdomar, jag skulle gissa på att de var runt 16-17 år gamla. De gick på någon typ av privat skola och programmet började med att de hade lektion och en kille som såg ut vara värsta snobben berättar att han gillar Charles Dickens bok "Oliwer Twist" för att den skildrar verkligheten och "lidandet" så bra. En annan kille i klassen säger något i stil med "haha lidandet, det skulle lika gärna kunna vara påhittat, som om du skulle se någon skillnad du vet väl knappast någonting om hur det är att inte ha allt!" och de börjar bråka och bråket slutar med att de slår vad om att kille1(snobben som gillar Oliwer Twist) inte skulle klara sig en vecka på gammalt vis. Han blir utmanad att sova i en lada med bara hjälpmedel och enkel mat som de hade på Oliwers tid.

Han och några vänner som stötar honom packar det de får ha med sig och flyttar in i ladan, och ja, de vann vadet(hehe barnprogram<3). Något mer de vann var mitt intresse, barnprogram jag sett på senare tid som tex sommarlovs morgon förra året har ju kunnat gå och gräva ner sig eller  något. Riktigt usla har de verkat! Men nu har mitt hopp kommit tillbaka! Ska ta reda på vad serien heter och kolla mer haha.
Någon som är på att leva som på viktorianska tiden i sommar en vecka? Bara använda oss av saker man möjligtvis skulle använt sig av på den tiden? Låter skitkul haha kom igen nu kom igen kom igen kom igen jag blev jättepepp på det! :D

Och justja innan jag glömmer, jag klippte mig idag! Såhär kommer en tråkig bild (tråkig, ja jag har ju inget photoshop längre)



Kommentarer
Postat av: Karin

Jag är på att leva på viktorianskt vis! :D

2009-06-09 @ 18:57:01
Postat av: Frida

Jag är också på att leva på viktorianskt vis:D

//Frida

2009-06-16 @ 23:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0