22/01 2009

När jag var liten bodde jag långt ute på landet och vintrarna var sagolika med meterdjup snö, en sådan vinter för många år sedan åkte jag skidor på vår tomt. Jag var lite klumpig och plötsligt åkte jag ner i ett dike. Där satt jag sedan fast och kunde inte ta mig upp, jag blev både rädd och ledsen men plötsligt stod pappa där och lyfte upp mig. Jag kollade då på honom och sa "Tack pappa, du är min hjälte!"


Men vad är egentligen en hjälte? Jag har många tankar kring det och skrev förra veckan en uppsatts om just det ämnet i skolan. Tyvärr vågar jag inte ladda upp det här på bloggen än, just för att jag inte är säker på om jag verkligen skrev som jag tyckte. Jag ändrade mig hela tiden och kunde inte bestämma mig för en sak. Men jag kan berätta om hur jag tyckte när jag var liten, vem som var den största och bästa hjälten då, för det var nämligen min pappa. En snäll snubbe som alltid räddade mig när jag hamnade i knipa.

För att fatta mig kort om vad jag tycker en hjälte är så kan jag nog säga att det är en osjälvisk person som gör allt för någon/några andra. Eller iallafall "allt" som betyder något för den som den gör det för.


Jag kommer nog återkomma till det här ämnet jag vet bättre vad jag ska skriva haha.


Kommentarer
Postat av: Rebecca (Lipgloss, girls best friend)

Hoppas du har en härlig söndag! =)

kram

2009-03-15 @ 18:52:35
URL: http://rebeccaasv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0