fascination

Saker som fascinerar mig:

- Musikaler t.ex. Sweeney Todd och The panthom of the opera
- Munspelsmusik
- Säckpipor
- sagor
- sång
- Stjärnklara nätter
- Fullmåne
- Teaterkonsten
- Känslorna som de uppräknade sakerna väcker inom mig

Utan inbördes ordning och det finns mer!

Den här låten har fascinerat mig länge, har lyssnat på den sen början på 8an, i slutet är en del med lite mindre musik, där glömmer jag allt. Varje gång låten kommer till den delen glömmer jag bort allt vad jag tänker och håller på med, bara lyssnar och gapar lite halft, ni vet sådär fånigt som om jag blev förvånad. Men jag blir inte förvånad, bara fascinerad över hur perfekt den delen är och hur den gör hela låten till så bra som den faktiskt är.
Tidigare idag slog jag upp ordet Epiphany på google, gör det ni med om ni undrar vad det betyder jag orkar inte förklara just nu. Jag läste men var inte säker på att jag förstod iallafall, men förrut när jag kollade på Fantomen på operan så slog mig en tanke som en blixt från himmelen och plötsligt var det solklart för mig vad det ordet betyder. Och betydelsen är något vi alla alltid söker, den sista felande länken för att fullbordas, för att känna oss perfekta. Tänk om vi alla söker på helt fel ställen, aldeles för långt bort? Det är inom oss vi ska söka, när vi hittar oss själva, det är först då vi kan hitta någon att dela oss med. Att dela livet med! Vi kan inte veta vad vi söker om vi inte vet vad vi vill ha, och hur ska vi kunna veta det om vi inte känner oss själva. Det kan låta rörigt och förvirrande när jag skriver det såhär men det är min blogg och jag använder den till att lätta mina tankar lite grann. Jag får ofta höra att jag pratar i gåtor, och det tar jag lite grann som en komplimang. Ser det som en bra sak, för vissa förstår mig faktiskt och andra inte. Det gör det väl bara lättare att se vilka de riktiga vännerna är eller vilka man faktiskt kan funka ihop med?

Nu tappade jag spåret lite grann... Så här kommer låten jag inlede en här delen av texten med! :)
 

Kommentarer
Postat av: Severina

Haha, tack :P

2009-05-24 @ 00:51:12
URL: http://severinas.blogg.se/
Postat av: vctorias

rösta på mig som veckans blogg http://fridasmatteemmasdanny.blogg.se/2009/may/dom-nominerade-ar.html. tack i förväg :)

kram!

2009-05-24 @ 08:49:31
URL: http://vctorias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0