virus via spotify..

Okej, dålig uppdatering igen jag vet, men har varit rätt mycket bland annat en skoldator som fått virus och börjat lägga av mer och mer. Hade väldigt mycket adobe program såsom photoshop, dreamweaver, premier pro, illustrator och ja hela kittet kan man säga(mycket mer än jag räknade upp! Plötsligt varnade min dator för massa virus och senare när jag skulle redigera en film stod det att jag itne hade det programmet och yterliggare en liten stund efter det upptäckte jag att inte ett enda adobe program gick att öppna. Word-dokument gick att öppna tre gånger sen låste sig datorn och försökte jag öppna internet så låste sig allt direkt.
Viruset jag fick minns jag inte namnet på nu, nått med VC iallafall. Nåja, pappa hade googlat det(haha) men. MEN! De flesta som fått det har fått det genom spotify, så hey alla där ute, kolla upp det så fort ni kan! Läste tidigare i veckan om att vissa virusprogram varnar om att spotify är ett virus och vill inte öppna det, men nu är det tydligen så att man kan få virus genom det. Det kan stämma tyvärr, jag hittar ingen annan anledning till hur jag kan ha fått det hehe finns tusen sätt jag vet men känns ologiskt i och med att det var skoldatorn. Nåja, en liten varning till er som eventuellt läser och har spotify! Be careful.
//Jeen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0