"Put your fist in the air and say Rise! Rise! Rise!"

Det var trångt, svettigt och äkligt. Folk överallt som tryckte på åt alla håll, vänster, höger, framåt, vänster igen, oj några ramlade. Armbågar i sidan, en hand i ryggen och mitt hår fastnade under någons arm. Gör förbannat ont så skriker till(haha som om någon skulle höra) och med all min kraft skjuter jag mina armbågar bakåt. Effektivt, killen blir förbannad och höjjer armen för o knuffa mig. TACK! Vrålar jag åt den ovårdade svettiga snubben som ser förvånad ut ett ögonblick innan han återigen fokuserar. Jag gör det med. Vi står som packade sillar  och ändå ska folk börja slås och försöka ta sig framåt, begriper de inte att de inte går? Jag undrar vad jag gett mig in i, men sen tänker jag att jag visste innan att det skulle bli såhär. Någon konstig del i mig gillart. Men vi är ju alla där av samma anledning.
Jag tror jag håller på att svimma av trycket mot bröstet, men plötsligt händer något. Trycket lättar och jag drar en djup suck av lättnad. Hoppar lite, sjunger lite. Plötsligt kan jag röra mig upptäcker jag. Vad nu? Jag kollar åt höger, det är fritt, folk står en bit bort. Jag kollar åt vänster, samma sak där.
Det är nu någonting i min mage vänder sig, lite nervöst, en vag oros aning. Jag vänder mig och kollar bakåt. Folk backar, de är meter borta. "Ohshiiiit!" Hinner jag tänka medan jag vänder mig fram igen och ser att jag nu har en ENORM cirkel fritt runt omkring mig. Känner musiken laddar och BANG! Det drar igång och alla springer rakt mot mig som idioter och sedan far de runt runt runt. Jag blir en anning rädd. Haha okej ärligt talat tänkte jag "nu dör jag!" Sen kom en änglalik kille med piercing i läppen, fräknar och ett stort smajl och drar tag i mig och putar in mig i en lucka i den lugnare delen av publiken. Han räddade min kväll kan jag säga, haha om du skulle läsa det här, JAG ÄR TACKSAM!

För er som inte fattar, jag lägger in en video i slutet av inlägget hehe. För övrigt, Jag har nu återigen sett mitt älskade evigt trogna Rise Against. De gjorde mycket bra ifrån sig precis som jag hoppats, men förbandet var riktigt uselt och de visste de nog själva haha. På de stora hela är jag iallafall nöjd, men första gången jag såg dem då i februari i år var bättre. Delvis för att jag hade bättre plats men också showen rent allmänt var en anning bättre. Fast det var endå grymt!


Kvaliten suger lite, och det är inte från i fredags, Stockholm, utan Hamburg där jag såg dem första gången. Dock stod jag bra till längst fram lite till vänster den kvällen, men ja, det var i den låten det "drabbade" mig haha och jag vet att folk gillar de där och säkert undrar vafan jag gjorde där om jag inte vill hamna där i. Men grejjen är att jag vill stå LÄNGST FRAM för man ser bäst där. Faktiskt. Skiter i trycket så länge jag ser bra och känner att jag står sådär galet nära så grymma personer som de i bandet är. Det är häftigt. Det vill jag uppleva.
See this video now!

 
Och nej... man ser inte så bra för de gick inte till riktigt sådär men ääääää bästa jag hitta med Rise just nu.

Kommentarer
Postat av: Ida

jag jobbade men vi skämtade om att vi var utklädda till nyktra kockar.. För det finns inget som heter nykter och kock.. haha men annars var jag inte utklädd... ska klät ut mig som satan den 19:e istället

2009-11-01 @ 17:39:16
URL: http://thetwilights.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Oj jösses, vissa konserter alltså. Jag hoppas du klarade dig utan allvarliga skador. :P



sv: Nu vet jag inte om jag missförstått eller något, men Alice i Underlandet är den MEST efterlängtade filmen. :)



Japp, det har jag hört. Ska bli spännande att se vad Manson gör för något. ;D

2009-11-01 @ 17:42:06
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

sv: Jo jag tror det med, för du skrev att den absolut var den MINST efterlängtade. ;)



Vilken tur, för det kan verkligen gå illa. :P

2009-11-01 @ 17:58:47
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Ida

bra fråga.. det vet jag inte säkert..

Men jag antog att det skulle vara tema Twiligt - new moon..

vad täntke du klät ut dig till isf?

2009-11-01 @ 18:22:08
URL: http://thetwilights.blogg.se/
Postat av: Alex

Alltså, det är sådär det ska vara! Underbart :D

2009-11-01 @ 20:20:06
Postat av: jossan

sjukt fin header !

2009-11-02 @ 18:07:30
URL: http://jossaannbullarbo.blogg.se/
Postat av: jossan

sv: vsg ;)

haft en bra dag ?

2009-11-02 @ 18:51:51
URL: http://jossaannbullarbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0