"Hon"



Nu var det bra länge sedan jag gav mitt evil eye åt någonting. Men nu är det dags! Dagens blir av en grad mildare än i vanliga fall, men fortfarande förtjärnar det mina arga blickar. Så att ni förstår vad jag menar liksom. Nu har jag gått och irriterat mig länge nog, fast jag har då sagt ifrån men nu ska det göras ordentligt.
SLUTA KALLA MIG FÖR HON!
Puh, nu är mitt hjärta lättat och jag kan börja förklara. Det är inte ordet "hon" i sig jag stör mig på för en "hon" är jag. Kvinna, tjej, brud, tös ja vilket uttryck ni nu vill använda. Det är i talspråk jag inte vill bli kallad Hon. Jag har ett namn, det är Jenny. Mitt namn får ni kalla mig vid alternativt Jen eller något gulligt smeknamn om ni så vill. Men låt mig nu visa ett exempel på hur ett vanligt samtal på exempelvis MSN kan se ut.

"Hejsan!"
"Heej!"
"Hur mår du?"
"Bra tack, själv?"


Se? Inga problem, det låter fint och enkelt och man är artig kanske till och med lite omtänksam. Nu finns det dock tillfällen samma konversation kan se ut såhär...

"Hejsan!"
"Heej!"
"Hur mår hon?"
"#¤%&%&/()=)(/&%!!!!!"

WARNING-WARNING-WARNING!
Röda lampor blinkar, sirener hörs och ja ni vet. Jag är inte säker på vad det beror på, men någonting ger mig kalla kårar och det känns som en elkabel i hjärnan klipps av eller får kortslutning. Allvarligt talat, det irriterar mig verkligen när någon frågar MIG hur HON mår, när det är MIG pesonen i fråga syftar på. Jag ifrågasatte det en gång, varför utrycket "hon" användes i en fråga till mig. Svaret jag fick var "tänkte det var trevligare. Tycker de låter dumt att säga "du" till någon okänd".
Jag undrar det jag... Tycker inte det är det minsta trevligt faktiskt tvärt om. Det låter ungefär som om någon pratar med någon annan om mig. Fel, fel, fel...
Det är hittills bara killar som annvänt detta talesätt, söta rara pojkar, det är inget fel i att tala direkt till mig, eller någon annan.


Kommentarer
Postat av: Kan Dee Drawings

Jag älskar verkligen djur och är nog världens djurmännsika. Dock har jag alltid tyckt att djur är så avancerat att rita, då främst pälsdjur med all denna päls. hur göööör man? haha kram

2009-11-12 @ 21:33:48
URL: http://kandeedrawings.blogg.se/
Postat av: Ida

jadu, de är nog lite äldre, men jag är ju också lite äldre.. men jag kanske ska lägga till ett nytt kapitel?!

2009-11-12 @ 22:37:53
URL: http://thetwilights.blogg.se/
Postat av: Ida

Jadu det var precis vad jag tänkte..

gå bakot i tiden liten och berätta från hans ögon!

2009-11-12 @ 22:53:20
URL: http://thetwilights.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

Är det personer som säger "hon" istället för "du"? Det var väldigt ovanligt i mina öron. Men jag kan förstå att du blir irriterad, för "du" klingar bättre. :P



sv: Åh, risnudlar! Alltså wok och grejer - Thailändskt, jag är såld. :D



Det är lite jobbigt med skor, men jag har ett par skor som inte sitter med tryck uppepå fötterna, så det går ganska bra. ;)



Jo men så är det ju, man ska inte ha något som skaver, för det är absolut inte bra om sårskorpor skrapas av - då är risken stor att färgen lossnar så det måste fyllas i. =/ Får man fråga vad du tatuerade in?



Åh, vad kul att jag fått dig på andra tankar angående ditt nagelbitande! Verkligen jättekul! Jag vet att nagelbitande är riktigt jobbigt, det är ju en dålig vana som är väldigt svår att göra sig av. Jag hoppas jag lyckas få dig att sluta! ;D

2009-11-13 @ 09:33:17
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

sv: Lite jobbig morgon, ja. Fick lite ont i foten kan jag säga. :P Men nu laddas Wii-kontrollen så jag ska köra lite bowling. Barnen på fritidset där jag praktiserar har just nu bowlingturnering på Wii och jag får ju inte vara med eftersom det bara är till för barnen så jag blev så himla sugen på att spela så nu tänker jag spela hemma. :P



Då kan jag säga att för att ta nycklar får bordet ska du putta ner dem så du fångar dem med handen. Liksom skjutsa ut dem från kanten. ;)



Då får vi hoppas det händer något extra bra för dig idag då! :D

2009-11-13 @ 10:35:40
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: AXEL!

Oj Jävlar! Du var verkligen ännu mer brutalt aggressiv mot det ordet än jag trodde. Onda ögat är väl det värsta något kan få? Detta talesätt ska inte upprepas igen, åtminstone inte av mig. Onda ögat är läskigt =)

2009-11-13 @ 18:21:36
Postat av: - Alexandra!

sv: Jag älskar Wii! :D



Ah okej, men då visste du i alla fall om hur du skulle få tag i nycklarna. ;)



Jag tror jag förstår placeringen. Låter riktigt nice. :D Ja vad kul att få se!



Ha en bra helg du med!

2009-11-13 @ 19:17:23
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Ida

fan va kul :D

det kommer mer vill jag lova!

2009-11-15 @ 16:57:02
URL: http://thetwilights.blogg.se/
Postat av: Jeen

AXEL!

Det är så förvånande många som använder det sättet att utrycka sig, vart kommer det ifrån? Det låter så fel... :P

2009-11-15 @ 17:52:44
URL: http://jendc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0