New Moon!

Jag kom på att jag har ju faktiskt inte skrivit någonting om New Moon som jag såg förra veckan natten till fredagen! För att inte göra en kort historia längre än nödvändigt, mysig kväll, bra arrangemang. Tyvärr respektlöst folk som lekte bäst och skulle sitta och säga varenda replik i twilight innan skådespelarna gjorde det och i New Moon sjöng de med i låtarna istället. Jag led inte så värst, satt en bit ifrån, men min vän Karin satt precis bredvid och var sur hehe. MEN HEJHoo. Gissa vad? Jag vann! Haha, jag som aldrig vinner något fick en skrivbok! Jag vart jättejättejätteglad:D hahaha! De lottade ut grejjer på stolsnumrerna och så sa de "76!" Och jag tänkte haha lät som han sa mitt nummer... ingen reser sig... ööh.. det är min stil?! WTF ska jag typ skrika? Neeej shiiiiiit. En generad röd Jenny reste sig och sprang ner för trappan för att lyckligt ta emot en söt bok som TYVÄRR var översatt till svenska. En citat bok med översatta citat.... Nåja, man kan väl inte få allt här i livet!

Nu till filmen.
Jag tycker den var helt okej men tycker inte de lyckades få ett lika grymt soundtrack som till Twilight. Absolut inte. Men det de gjorde bättre var sminkningarna, mycket snyggare! Stora applåder! Och även själva fotot till filmen var snyggare skött den här gången hm.. sen lite smågrejjer jag inte gillar som att man inte fick helt rätt stämningen jämfört med i boken, vissa hårfärger var för mycket ändrade (Viktoria) och sådär va. Men helt okej, absolut! Inte lika magisk som Twilight men istället mycket snyggare gjord. Det är min slutsats tror jag.


Omslaget till Eclipse är deffinitivt topp 4! (Haha)




Update:

Ju mer jag tänker på det... jag tror jag måste se filmen igen för att kunna göra en helt rättvis bedömning haha.

Kommentarer
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: tuusen tack, du ska veta hur glad jag blir! :D vad bra att du gillar dina fräknar, det är asballt! :D

2009-11-24 @ 23:25:20
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: Kan Dee Drawings

Vad söt du är! Bamse kram till dig!

2009-11-25 @ 10:33:36
URL: http://kandeedrawings.blogg.se/
Postat av: HelloNicki

Hihi tack så mycket :) Hoppas att du sov gott!



Kram

2009-11-25 @ 12:48:44
URL: http://hellonicki.se
Postat av: - Alexandra!

Många verkar ha drabbats på ett eller annat sätt på premiärdagen. =/ En annan hade råkat ut för småtjejer som hade plakat med sig på biografen och skrek att dem älskade Edward. Han är ju inte ens där! :P



Kul att du vann ändå!

2009-11-25 @ 19:36:30
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: Therese

härlig blogg :)

2009-11-27 @ 01:37:03
URL: http://detailsofthalia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0