Elfte september

Jag kommer så väl ihåg dagen efter 9/11.
I skolan, våran lärare pratade lite om det som hade hänt och försökte förklara det för oss. Jag minns inte exakt hur och vad hon sa, men en mening minns jag.

Hon berättade att på kvällen hade hela hennes familj suttit vid tv:nyheterna, då hade hennes 4åriga dotter kramat henne och sagt
 "tänk alla barnen som aldrig blev hämtade på dagis."
Jag tror hela klassen blev tårögda då. Det spände lite i ögonen iallafall för man tänkte, tänk om min mamma eller pappa en dag inte skulle komma hem, för att några terrorister mördat dem på jobbet?
Jag har inte så mycket jag tänker säga om den här dagen mer så ha en fin fredagkväll och festa på ordentligt! puss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0