"We've got one planet, one chance" -Tim McIlrath

Jag fick nyss en kommentar på mitt senaste innlägg med mina åsikter om rökare, gillade slutet "du borde bli djurrättsaktivist eller något istället". Lite komiskt att jag senast idag diskuterade med en klasskompis om vad som egentligen händer med delfinerna i Japan. Någon som sett dokumentärfilmen "The Cove"? Jag har inte gjort det än men jag vill det, jag förstod inte exakt vad som verkligen händer med delfinerna genom trailern till den, men jag känner att den måste ses. Så det blir dagens filmtips!



Men om jag borde bli djurrättsaktivist? Jag kommer nog göra någonting sådant i framtiden, men jag har lite svårt för det just nu. I baktankarna har jag en tjej som har en gemensam vän med mig. Hon föder upp kaniner och för några år sedan gjorde Green Peace inbrott där och släppte ut allihopa i det vilda.
Jag undrar i mitt stilla sinne hur bra var det egentligen? Kaniner födda och uppväxta tama med människor som är vana att få maten serverad, plötsligt är de själva i en stor främmande skog? Ingen gosar med dem och ger de mat? Ingen ser till att de har det bra? Jag kan garantera att hon de stjälde dem för tog väldigt väl hand om dem och satt verkligen inte inne i små burar hela tiden, absolut inte. Så jag undrar hur de tänkte där?
Varför inte fokusera på något större problem? Finns många djur som har det mycket värre än så. Dem kommer jag kämpa för, på ett eller annat sätt.



http://www.youtube.com/watch?v=dScutbJpHoA
Grymt bra musik och kolla videon så ser ni ett budskap... de flesta klippen kommer från "earthlings" en dokumentär med bilder jag vill varna känsliga tittare för men se den iallafall, för jag kan garantera att den ger intryckk. Och ja, den går att hitta på youtube. Ska skriva mina åsikter om det med en dag när jag har tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0