Boulevard of broken dreams

När vi väntade på bussen till flygplatsen sista dagen i London gick vi förbi en affär där de sålde tidningar och böcker. Fine kan ta en tur där finns säkert något jag kan roa mig med på planet hem. Gick in utan förväntningar och vad fick jag se? En stor hylla full med tidningar och där på översta raden i mitten såg jag tre par ansikten som sökte ögonkontakt med mig och jag visste precis vad jag skulle roa mig med på resan hem. Det var tidningen KERRANGs Green Day special. Måste vara det bästa köpet jag gjorde på hela resan haha. Det innehåller mycket mer än "bara" ren green day fakta, mycket bakgrund och historia och varför de spelar det de gör och hur de kom till och vart de inspireras ifrån och band de ser upp till och ja... Fiiiiiint!

Jag kommer ihåg första gången jag hörde Boulevard of broken dreams, haha min vän karin gick och sjöng på den så ofta och jag hade den på huvet och sjöng med utan att ens hört den på riktigt. Sedan laddade jag ner den på min mobil med polyfoniska ringsignaler(hahaha tider det! Innan bredband funkade bra här ute på landet..) och så efter ett par veckor tog jag bussen in till staden och köpte singeln. Det var det fint, det var bra det var början på en lång era styrd av det stora bandet Green Day som jag fortfarande har ganska så nära hjärtat även om jag inte lyssnar alls lika mycket nu för tiden :)


Kommentarer
Postat av: Julia

Ja, det är den! vilken cool blogg du har :D

2010-04-09 @ 15:20:00
URL: http://juliape.blogg.se/
Postat av: Julia

vad gör du? :D

2010-04-10 @ 00:55:28
URL: http://juliape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0