En snobbig prinsessa

Det var en gång för länge, länge sedan en mörk och kall och väldigt regnig kväll.
I en liten stuga i en stor skog bode en mor och hennes barn. Plötsligt den väldigt regniga och kalla kvällen så knackade det på stugans dörr. Hon öppnade den och där stod en flicka som var aldeles genomblöt!
"Vem är du?" Frågade modern
"Jag är prinsessan, var ute och vandrade i skogen när detta oväder plötsligt kom! Jag undrar, skulle jag kunna få komma in under tak en liten stund till regnet är över?"
Modern funderade en stund och tänkte bäst jag släpper in henne ifall hon faktiskt är en prinsessa. Sagt och gjort. Moderns lilla dotter frågade ifall hon var en riktigt prinsessa och modern svarade att det får vi se imorgon. De tog alla sjutton madrasser de kunde hitta och bäddade så fint i ett eget rum. Under alla dessa madrasser placerade modern en liten ärta. Varför gör du så, frågade hennes barn. Hon sa det att om det är en riktig prinsessa så kommer hon att märka det och fråga vad det var för knöl i sängen, när hon vaknar imorgon.
Modern gav den eventuella prinsessan mat och efter det regnade det fortfarande enormt. Så hon bjöd flickan att stanna över natten.
Nästa morgon sken solen när flickan vaknade. När hon kom ut i köket var hela familjen redan samlad och frågade ifall hon sovit gott. Flickan svarade "Jaa, om det inte vore för den där knölen mitt i madrassen, nu är jag aldeles stel i ryggen!"
Familjen drog efter andan, hon var en riktig prinsessa iallafall!
Prinsessan gav sig senare av hem och den kvällen kom en vagn dragen av två vita hästar och självaste kungen gav familjen en skattkista fylld med guld som tack för vänligheten.
Snipp snapp snupp så var sagan sluuuuuuuuuut :*


(googlebild!)


Jag har tänkt på det här förrut, för längre sen men tror bestämt att jag inte delade med mig till så många av mina tankar då.
Först en fråga, är det ingen mer än jag som funderat på hur tanten i huset prinsessan kommer till, kunde veta att hon faktiskt var en prinsessa bara för att hon kände en ärta genom mängder av madrasser?
Hör jag ett "joo, bra fråga" ?
BRA! För jag har svaret! Det är såhär va, det är bara en prinsessa som skulle ha hjärta nog att klaga på en så liten knöl som en ärta efter att ha sovit hos en så snäll och generös familj. Snobbigt av henne tycker jag allt. Någon borde lära henne lite hyffs!


Kommentarer
Postat av: - BabySnutten -

hej, vilken fin header du har! :D

Hur mår du? =)

2010-01-06 @ 17:22:11
URL: http://babysnutten.blogg.se/
Postat av: - BabySnutten -

sv: joo det är bra! Är trött bara, skolan börjar imorgon och sånt där :/

när börjar du skolan igen? =D

2010-01-06 @ 18:12:23
URL: http://babysnutten.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

sv: Ja den filmen borde du se! :)

2010-01-06 @ 21:54:34
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

sv: Oh ja, detta kan jag lova dig var superenkelt och väldigt bra för en som inte är van i köket. Jag är riktigt van men man orkar ju inte hålla på varje dag. ;P Koka boil-in-bag riset enligt anvisningarna på paketet. Pulvercurry som du tillagar enligt anvisningarna på paketet. Sen kyckling som du skär i bitar och steker. :)

2010-01-06 @ 22:29:16
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vi ses igen!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0